4 Ağustos 2012 Cumartesi

ESKİLERDEN BİR ESKİNİN DÖNÜŞÜ..

Selaaam!

Kalbimin kırıklığını vermiş olduğunuz müthiş destekle onardım ve dediğiniz gibi aldım elime fırçalarımı,attım kendimi atölyeme..Öncelikle bunun için size çok teşekkür ederim! Keşke daha önceleri buluşsaydık buralarda..
Kısmet bugünlereymiş.. ;)
Birkaç gün önce facebook sayfam da paylaşmıştım,bir türlü fırsatım olmadı bloğuma yazmaya.. ;)
Yaklaşık 3 ay önce eski eşyalar satan Erdem Ağabey'e geçerken şöyle gözucuyla bir bakayım dedim..Bir de ne göreyim?


Yıllar önce rahmetli dedem anneme çeyiz olarak yatak odası takımı almış..Adettendir diye özene,bözene..Yıllarca inanın hep beraber kullandık..Babannem,dedem de dahildi..Hepimizin eşyalarının ayrı bir bölümü vardı..Ancak tüm takım kullanılamaz hale gelmiş ve bir de tahta kurdu dadanınca annem de atmak zorunda kalmıştı..Bir kısmını dedem sobada çıtır çıtır yakmıştı..Bizim Erdem Ağabey'de bu takımın 2 komidini karşıma çıktı..Bir tuhaf oluyor insan..O günler geliyor gözünün önüne..Şimdi ne babaannem var ne de dedem.. :..) Nur içinde yatsınlar..Büyüklerle büyümenin üzerimde çok fazla etkisi olduğunu düşünüyorum..
Komidinler hasarlı mı,değil mi ?,bakmadan aldım..Ee, bir de ihtiyaçta hasıl olunca iyi oldu. ;)


Hatılarsanız daha önce yatak odam için yaptıklarımı yayınlamıştım..GÜLLERİN İÇİNDEN adlı yayınımda..Görmeyenler ya da merak edenler bağlantıya tıklayabilirler..


İşte bu odamda normalde sehpa tarzı birşey kullandık 1 yıldır..Çekmeceli birşeylere çok ihtiyacımız vardı..Harika oldu..Şimdi de yeni komidinlerimiz var..Süslenip,püslendiler ve yerlerine geçtiler..


Bakalım beğenecek misiniz? ;)



Aksesuarlarımla bütünlük oluşturdular..Kuş yuvasından yaptığım abajurlarım, boyadığım saatim ve geçenlerde eşimin çok beğendiğim için hediye aldığı güllü aynam..Aynamın görüntüsünde boyadığım makyaj aynam ve cam etejerim..Pembe hasır şapkam da hepinize aradan "merhaba!" demiş..


Diğer komidinimizin üzerin de de çok sevdiğim Hobisepetim-Nurdan ablamdan Arnavutköy Şenliği'nde aldığım kelebekli panom.Yine çok sevdiğim Gül'ün Takı Evi - Gülenay ablamdan aldığım kaftanlı pembe kolyem..Ellerinize sağlık..Yakıştılar yerlerine  ..Keyifle kullanıyorum..Baktıkça sizi hatırlıyorum..Sizi seviyorum.. ;)))





Gelelim ne gibi işlemler uyguladığıma ;

İlk olarak bazı yıpranmış ve dökülen yerleri vardı buraları ahşap tutkalı ve macunu yardımı ile onardım.. Tüm komidinin parlak yüzeylerini ince bir zımpara yaptım. Kendimi çok yormadan ;) Boyayı daha iyi tutabilsin diye. Bazı detayları ön plana çıkarmak için en son zımpara yapacağım yerlere hafif mum sürdüm. Daha sonra altı ve arkası hatta çekmecelerin takıldığı dolabın iç kısımları da dahil olmak üzere beyaz akrilik ahşap boyası ile (herhangibir marka olabilir,ben plaid kullandım) ipek fırça yardımıyla boyanmadık hiçbir yer bırakmadım.. Beyaz olduğu için defalaraca sabırla boyama işlemini sürdürdüm. Birini boyarken diğeri yaz olduğu için de çabuk kurudu. Alt kısmındaki boşluğu da değerlendirerek,ve ölçüp biraz ahşap parçasıyla da destekleyerek  her komidine 4 adet olmak üzere, beyaz tekerlekler aldım ve vidaladım. Karşıdan bakıldığında görünmüyorlar.. Pratiklik yaptım, tüm odanın temizliği esnasında daha rahat edebilmek için..  ;)))
Ara katlar arasında zımparalar yaptım..Bu sizin gözünüzün hoş görüp görmeme durumuna da bağlı..Ben pürüzsüz olmasına özen gösteriyorum ;) 
Kulplara gelince aslında bu kulplara benzer yeni, ortası seramik ve çiçekli kulplar satılıyor.(tanesi 8-9 TL) Ama  ben orjinal kulplarının sağlam olduğunu görünce, aynı boyayla ahşap olan orta kısımlarını da boyadım. Peçeteden minik gülleri de aplike edince odamıza iyice uyum sağladı.. Şöyle bir durum da söz konusuydu; kulplarımızın metal kısımları-vidaları pas ve kir içindeydi, bazıları dökülmüştü hatta.. Netten araştırınca şu mutfakta kullandığımız limon tuzunu aparatları da koyduğumuz küçük bir kaba döküp, üzerine de kaynar su ilave edip 15 dk. bekletince pasın yok olduğunu okudum..Hemen yaptım. Sonra parlaması için de  aynı işlemi karbonat ve kaynar su ile de yaptım..Sonuç fotoğraflarda..  ;)))
Son olarak ta son zımpara ve su bazlı vernik kullanarak 4 katta korumaya aldım..Çekmeceler boyanınca yerlerine girmekte zorlandılar biraz..Ama bunun çözümü de kuru el sabununu hem çekmeceye hem de çekmecenin üzerinde yürüdüğü yola sürmek oldu..Birazcık alıştırmanızda gerekiyor tabii tek tek..
Sonrasında da eşimle birlikte içlerini yerleştirdik..Lavanta torbalarımızı da eksik etmedik..

Umarım faydalı olabilmişimdir..

Yorumlarınızla beni çok mutlu edeceğinizden emin olabilirsiniz..

Unutmadan, yepyeni ürünler kesiyorum, en kısa zamanda dekore edip sizlerle buluşturacağım..  ;)))

Tekrar görüşmek üzere..

SEVGİLER!


Bloğu olmayan sevgili dostlar,yorum yazmak isterseniz "Anonim" seçeneğiyle adınızı da eklemeyi unutmadan yazabilirsiniz.. ;)

62 yorum:

  1. sevgili miray,gecenin yarisini coktannn gecti
    bil,s, acmistmkiii
    seni gordum cok sevindim
    kalbinin tamiri zor
    ama bak ne kadar guzellikler cikmis ortaya
    bayildim
    hem hikayesine
    hemde kendisine
    o kadar guzellerkiiiiiii
    esas sahipleri nurlarda yatsin
    sen emanet almisin
    gulerek kullan insallah
    bayildim,bayildim inan
    yayinladigim yatak takimim icin kulplari bende degistirmeyi dusunuyordum
    fikir verdin bana
    sana sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Cihan ablacım, evet eskilerin tamiri kolay benim için ama kalp tamiri zor.. ;) Güzellikler çıkarmaya harcayacağım artık tüm enerjimi..Tüm olanlara inat! Fikir verebildiysem ne mutlu bana..Ben de senden çok fikir alıyorum ;).. Teşekkür ederim..Ben de ocaman sevgilerimi yolluyorum.. ;)

      Sil
  2. Nekadarrrrrr harika bir dönüşüm olmuş. Ayrıntılarıylada anlatmışsınız. Beni özendirdiniz. Ben de bir eski bulup boyasam diye geçiriyorum içimden. Ellerinize sağlık. Daha güzel olamazdı:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem Turan, beğenmenize ve yorumlamanıza çok mutlu oldum..Teşekkür ederim..Özenin özenin! ;) SEVGİLER!

      Sil
  3. tebrik ederim, hem geri dönüşüm çalışması olarak hem de eşlik eden dekorların uyumnuyla harika bir çalışma olmuş.

    babaanneciğin ve dedeciğin de rahmet istediler, nur içinde yatsınlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nalan Ünal, çok teşekkür ederim.. ;)))
      E biraz şıklık yaratayım dedim.. ;)))
      Amin!
      SEVGİLER!

      Sil
  4. one word for this superlative effort...

    marvellous...

    your sweetheart... :))

    YanıtlaSil
  5. bızım ıcınde aydınlatıcı oldu ben de cok sevıyorum eskı esyaları yenılemeyı cok cok hos olmus emegınıze saglık mıray hanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız,keşke adınızı da eklemiş olsaydınız.. :(
      Teşekkür ederim yine de.. ;)))
      SEVGİLER!

      Sil
  6. Ellerinize, yüreğinize sağlık. Facebookta görüp çok beğenmiştim, yapılışını da okudum. Benim de sandığım var yenilemek istiyorum inşallah. Emel Gökoğlan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel Gökoğlan, çok teşekkür ederim..Yapmalısınız bence.. SEVGİLER! ;)

      Sil
  7. ben 1 gün bir kamyonla senin kapına dayanıp evini soyacağım yada dur dur daha iyi bir fikrim geldi gelip seni kaçıracağım:) ve eline boya verip odama hapis edeceğim:)) mucuksssss....ellerine ve güzel yüreğine sağlık canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna gerek kalmadı sanırım artık.. ;) Teşekkür ederim.. SEVGİLER!

      Sil
  8. ay ay ayyyy bu arada annemi çağırıp göstertirkene:)kolyemi yeni gördüm ama şekerim afedersin de bu dolabın yanında kolyeyi gözüm görmedi valla:))çok çok teşekkür ederim bu güzel jestin için

    YanıtlaSil
  9. Bayıldım çok güzel olmuşlar :) Ahşap boyamaya yeni başlayan biri olarak acaba bir gün bende böyle şeyler yapmaya cesaret edebilecekmiyim merak ettim şimdi :D sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmanın Hobileri,çok teşekkür ederim..Tabiki yapabilirsin..
      ;)
      SEVGİLER!

      Sil
  10. muhteşem olmuşlar miray hanım...mutfağıma gidip gelip sandalyelerime bakıp duruyordum yapabilirmiyim acaba diye..detaylı anlatımınızla ve daha önemlisi sonucu görünce daha bi cesaretlendim.. bismillah diyip başlamak lazım...elleriniz dert görmesin inş. çok beğendim güzel insan..

    evim atölye medine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen başlamak lazım! ;))) Çok teşekkür ederim Medine hanım.. SEVGİLER!

      Sil
    2. Ayrıca o sizin güzelliğiniz.. ;)))

      Sil
  11. Ellerinize sağlık çok güzel bir çalışma ortaya çıkarmışsınız.
    Kulplar konusundaki internet bilgilerinizi not ettim ilk defa duyuyorum bunları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül kokuları, çok teşekkür ederim..Orjinalliğini bozmak istemedim..O nedenle araştırma yapınca da boşa gitmesin,sizlerle de paylaşayım dedim.. Umarım işinize yarar.. SEVGİLER! ;)))

      Sil
  12. O kadar güzel olmuşlar ki... ellerinize sağlık. tüm aksesuarlarda çok yakışmış yerlerine. hepsini sağlıkla güzel günlerde kullanın. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembemavi,çok teşekkür ederim..İnşallah! SEVGİLER!

      Sil
  13. harika olmuş arkadaşım bir kez daha ellerine sağlık. Halime

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAlimeciğim, teşekkür ederim tatlım.. SEVGİLER! ;)

      Sil
  14. Simplesmente lindo e de muito bom gosto.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    Çok şık olmuş canım, ellerine sağlık. İyi ve güzel günlerde kullanman dileğiyle, becerikli arkadaşıma sevgiler.....
    Nurdan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NURDAN,canım ;)
      çok teşekkür ederim.. Senin kadar olamasam da :)))
      benden de sana kocaman SEVGİLER!

      Sil
  16. Merhaba,
    Çok şık olmuş canım, ellerine sağlık. İyi ve güzel günlerde kullanman dileğiyle, becerikli arkadaşıma sevgiler.....
    Nurdan

    YanıtlaSil
  17. Güzel olmuş, ben de beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asortik Krep, çok teşekkür ederim,beğendiğin ve yorum yazdığın için.. SEVGİLER!

      Sil
  18. Vay, vay vay... Hayrân oldum. Resmen içim gitti:) Elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedret ablacım, çok teşekkür ederim..Siz hayran olun bana yeter! ;) Allah razı olsun,Amin..
      SEVGİLER!

      Sil
  19. zaman geçtikçe eskiler nasıl kıymetli oluyor...
    çok beğendim, elleriniz dert görmesin. güle güle kullanın.
    ben de boyadım bir komidin bir süre sonra yayınlayacağım:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AsOrTiK, Çok teşekkür ederim..
      Merak ettim şimdi??
      SEVGİLER! ;)

      Sil
  20. Beyaz boyaak zahmetli bir iş hele de böyle büyük objelerde. Çok güzel, şık bir dolap olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarchin, Seden hanım aynen dediğiniz gibi..Sabır işi..Çok teşekkür ederim.. SEVGİLER! ;)

      Sil
  21. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  22. sayfanı yeni keşfettim.içim açıldı.bundan sonra takipçinim.bende aranıza yeni katıldım.sayfama uğrarsan ve izlemeye alırsan mutlu olurum.sevgiler.hobivemoda.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızlarım ve ben, hoşgeldiniz o zaman ;)
      İçinizi açtıysam ne mutlu bana.. SEVGİLER!

      Sil
  23. Çok güzel olmuş. O kadar beğendim ki..Blogunu da çok beğendim ve takipçin oldum. Benim bloguma da göz atarsanız sevinirim http://ahouseofonesown-monicalivas.blogspot.com/ Ben de mobilya yanileme yapıyoum. Blogumdan takip edebilirsiniz. Sevgiler...

    Monica.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MONICA LIVAS, çok teşekkürler..Mutlaka göz atacağım.. ;)
      SEVGİLER!

      Sil
  24. çok şık olmuş güle güle kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. serap çaban, çok teşekkür ederim.. SEVGİLER!

      Sil
  25. Merhaba! , Çok güzel bir blog ekledi ... benim mütevazı küçük köşe ziyaret etmeye davet ediyoruz ... öpücükler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Isabel L. Merhaba!
      Hoşgeldiniz!
      Teşekkür ederim!
      TAbiki gelirim!
      SEVGİLER!
      ;)

      Sil
  26. Ne diyebilirim ki tek kelimeyle Ş A H A N E !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. coletté ; Çok teşekkür ederim! SEVGİLER! :)

      Sil
  27. çok güzel olmuş.zevkinize ve becerılerınıze hayranım zaten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yarenin hobileri ; çok teşekkür ederim.. SEVGİLER! :*

      Sil
  28. MERHABA ÇOK BEĞENDİM BEN BÜTÜN HEPSİNİ GİTTİĞİNİZ Bİ KURS VARMI BÖYLE GÜZEL ŞEYLER YAPMAK İSTERİM BENDE FACEBOOKTANDA TAKİP EDİYORUM HARİKA İŞLER ÇIKARIYOSUNUZ TEBRİKLER

    YanıtlaSil
  29. ne kadar güzel olmuş...gözlerime inanamadım....ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  30. sen nasıl bi kadınsın öyle ya ellerine emeğine sağlık seni bugün keşfettim ig dede burdanda takipçinim artık engin bilgilerinden faydalanıcam inşallah bundan sonra maşallah sana evine emeklerine ailene gülen yüzüne sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
  31. çok ama çok güzel olmuşlar. Arasanda bulamazsın böyle bir güzelliği.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil